.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
کم آبی میانکاله را به برهوت تبدیل کرده است
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به کم آبی در تالاب میانکاله گفت: این تالاب به دلیل کم آبی به برهوت تبدیل شده است.

به گزارش شمال نیوز، حسینعلی ابراهیمی  با بیان اینکه قرار بود دو کانال منتهی به تالاب لایروبی شود ولی به دلیل تأمین نشدن اعتبار سازمان بنادر به این تکلیف عمل نکرده است، گفت: آن قدر خسارت به تالاب شدید است که در دو سال قبل با تلفات پرندگان روبرو شدیم و احتمال بروز حادثه در سال جاری نیز ممکن است.

وی با بیان اینکه ارزش پرندگان در زنجیره اکولوژیک بالا است، گفت: بسیاری از اراضی حاشیه تالاب تجاوز شده است و آب دهی چاه‌های اطراف قطع شده است و عملاً تالاب دسترسی به آب ندارد.

وی با اظهار اینکه تالاب حالت برهوت تبدیل شده است، گفت: مطالعه انتقال آب از دریا یا آب شیرین در دست اقدام است و ضریب اطمینان اجرای این طرح بیشتر است.

ابراهیمی یادآور شد: پمپاژ آب راهی مطمئن برای تأمین آب میانکاله به شمار می‌رود و باید مطالعات جامع برای اجرای این طرح صورت گیرد.

وی با اظهار اینکه میانکاله مانند ارومیه نیست زیرا منابع تأمین آب در حاشیه آن وجود دارد، گفت: نیاز فوری محیط زیست استان، احیای میانکاله به شمار می‌رود و این تالاب با رویکرد موجود احیا خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران یادآور شد: راه‌های مختلفی برای تأمین آب میانکاله وجود دارد و در صورت تأمین اعتبار با تکنولوژی موجود در کشور می‌توان در این زمینه گام برداشت.

تالاب میانکاله به عنوان ذخیره گاه زیست کره بیش از ۶۸ هزار هکتار وسعت دارد و سطحی حدود ۱۵ هزار هکتار آن خشک شده است./مهر

 

 

 

 

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.115 seconds.